Categorieën
Geen categorie

Hoe je als ondernemer gezien wordt

Sylvia heeft besloten om van haar passie haar werk te maken. Een eigen business. Hoe geweldig is dat? Alleen de klanten blijven uit…

Daar zit Sylvia dan. Achter haar laptop hard te werken. Ze doet zo haar best alleen het lukt  niet om klanten te krijgen. Ze wil het zo graag. Eerlijk is eerlijk, er moet brood op de plank komen dus ze heeft wel klanten nodig.

Ze werkt er keihard voor, maar toch wil het niet lukken. Ze zit af en toe met haar handen in het haar. Waarom lukt het dan toch niet!? Ze ziet dat het anderen lukt, dus dan moet het haar toch ook lukken? Zeker met de kennis die zij te bieden heeft en haar passie voor het vak. Ze is ontzettend leergierig en zorgt er zo ook voor dat ze continu op de hoogte blijft op haar vakgebied door het volgen van diverse opleidingen en trainingen.

Met gezonde jaloezie kijkt  ze naar de ondernemers die wel goed op weg zijn en volgt hen zodat zij van deze ondernemers kan leren. Dit overkomt niet alleen Sylvia. Er zijn meer ondernemers die hier last van hebben. Hoe wordt je dan als ondernemer gezien? 

Zorg voor authenticiteit

Wees jezelf. Ga niet iemand anders kopiëren. Dit gaat niet voor meer business zorgen.Je kunt wel ideeën opdoen in bijvoorbeeld blogs van anderen en het modelleren in jouw blog.

Zorg voor jouw eigenheid. Gedraag je niet zoals je denkt dat jij je moet gedragen omdat een potentiële klant dat graag zo ziet. Hier hebben we allemaal last van gehad, zeker als je net start of nog jong bent. Op een gegeven moment kom je erachter dat je toch nooit iedereen kunt pleasen. Je zorgt er dus voor dat jij voor jouw mening durft uit te komen.

Laat perfectionisme los

Ben jij perfectionistisch? Je bent zeker niet de enige.  Hier kampen veel ondernemers mee. Maar zeg nou zelf, als alles superperfect is, daar is toch helemaal niets aan.

Neem nu het voorbeeld als je video’s maakt. Je wilt een perfecte video. Je hebt de video misschien al vijf keer opgenomen want je zegt te veel ueh.. of je kijkt niet in de camera als je net even aan het denken bent wat je wil zeggen. Dat doe je ook niet in het echte leven. Dan ga je ook niet opnieuw aan je verhaal beginnen omdat je even wegkeek. Niemand is perfect. Vaak vind je het voor jezelf storend, terwijl het de ander helemaal niet opvalt.

Met kracht presenteren

Ook als je aan het presenteren bent, kan het gebeuren dat niet alles van een leien dakje gaat. Je hebt je presentatie gegeven, wat je toch een beetje spannend vond en aan het eind van de presentatie stelt iemand jou een vraag. Jij zegt: ‘Oh ja, dat was ik vergeten te vertellen’.

Niemand die weet dat jij vergeten bent om iets te vertellen. Alleen jij weet dat. Je komt krachtiger over als je het niet zegt.

Geef aandacht aan jouw branding

Geef aandacht aan jouw branding: vertel jouw verhaal. Wat heeft ervoor gezorgd dat je bent gaan ondernemen? Wie ben je? Met branding ga je jouw business identiteit geven. 

Wat maakt jou dan anders dan de rest? Deel jouw lifestyle en durf dat ook te delen. Laat zien waar je van houdt. Laat ook zien waar je soms minder blij van wordt, wat je frustraties zijn. Zo bouw je rapport op.

Met rapport kunnen mensen zich identificeren met jou. Ken je dat? Dat je een klik voelt met iemand? Als je potentiële klant een klik heeft met jou, zijn ze eerder geneigd om met jou in zee te gaan.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.